Alla inlägg under december 2006

Av vonanka - 30 december 2006 09:38

Jaha, då var julen förbi, jag jobbade på julafton, sedan bar det av hem till svärföräldrarna. Kom lagom till kalle var slut och de hade julklappsutdelning, efter det var vi bara kvar ca en timme och åkte efter det vidare hem till mina föräldrar, där var min syster och hennes familj. Vi umgicks lite och spelade spel. På juldagsmorgonen var det bara jag som var uppe med tuppen, tog en skön promenad med vovven. Sen ramlade min andra syster med kille in hos mina föräldrar. Lite folk blir det. 10pers och en hund. Vi åt turkey och christmas pudding. Herregud, nu var kalkonen på nästan6,5 kilo och det var knappt den räckte.. Men så trevligt och gott det var. Vi fick sedan besök sv tomten och alla julklappar skulle öppnas. I vår familj tar det numera 4 timmar att öppna klapparna. Det är så myigt att sitta där och dricka gott och ta det lugnt med klapparna. Vi fick alldeles för mycket som vanligt. Pengar till resan och en hel del annat. Spelade spel på kvällen och hade trevligt. På annandagen åt jag mitt första julbord innehållandes mammas underbara köttbullar. Sen åkte vi hem nästan direkt efter det. Helgen var så lyckad som den kunnat bli, men vad jag var trött när jag kom hem, jag kände mig nästan bakfull fast jag inte druckit nämnvärt. Gott Slut och Gott NYtt!!

Av vonanka - 20 december 2006 17:36

Igår kom den äntligen! Det var inte mkt, men det var iaf snö! Vilken härlig känsla! Först kom det några flingor sakta och sen yrde det ganska rejält. Nu är gräsmattan vit, men det skulle inte skada med lite mer. Jag fick direkt känslan av vinter och jul, och nu känns allt mkt bättre Hoppas det håller i sig nu, men det är inte så troligt då det varnat för en grön vjul med ca 10 plus, hoppas bara att de har fel!

Av vonanka - 19 december 2006 11:53

Jaha, då var det inte många dagar före julafton och jag har massor att hinna med innan dess. Jag måste jobba och handla julklappar och hitta en gran. Jag måste ut på jakt efter en riktig gran som är som en riktig kalle anka gran! Jag vill inte ha en gammal plastgran som man tar upp ur källaren och dammar av år efter år, det hör till julstämningen att leta efter en riktig gran som man tar in och vips så doftar det jul i hela huset! Jag vill att den ska barra när det är dags att ta ut den! Det ser så klent ut med plastgran. Helst av allt skulle jag vilja ha riktiga ljus i också, det hade vi när jag var liten, men av rädsla för att hela huset ska brinna upp fåår det bli en hederlig elljusslinga i granen. Undrar bara hur min vovve kommer att reagera när granen kommer in. Det är hans första jul med oss och det är så roligt att se hur han reagerar på alla saker som kommer fram nu till jul! Mina sjungande och spelande tomtar och renar står han och ylar till, det är vacker julsång här hemma om kvällarna.. =) Nu är det bäst att få liv i mina gossar som kl 12 fortfarande ligger och sover, vi har lite att stå i den enda dagen jag är ledig innan jul!

Av vonanka - 13 december 2006 10:29

Lucia idag och inte känns det så mysigt när det fortfarande inte har kommit någon snö. Kommer det att bli någon snö överhuvud taget eller kommer den att skina med sin frånvaro resten av vintern? det blir inte något lucia firande för våran del idag, kanske åker vi till mina föräldrar i torshälla och fikar lite. Det beror på hur min sambo mår efter besöket hos sjukgymnasten. Vi ska dit idag, redan dagen efter operationen, undrar hur det kommer att gå. Allt gick bra igår och han mådde oförskämt bra.Nu är det bara full träning som gäller och sen hoppas jag att han blir helt återställd i knät.Trevlig Lucia!

Av vonanka - 12 december 2006 08:17

I fredags blev jag bjuden via jobbet till Stockholm på Mamma mia. Avresan med bussen var kl 16 från köping, när vi kom till stockholm var det middag på en restaurang som jag inte kommer ihåg namnet på. Men den låg ialla fall presic bredvid cirkus. Maten var kanon god, det var fläskfilé med potatisgratäng. Kl 8 var det bara att ta den lilla promenaden till cirkus där vi skulle kika på mamma mia. Men oj så roligt det var! De va så otroligt duktiga på att sjunga! Sussie Eriksson var med och hon är ju bara för rolig, sen var det Ruben Salmander med flera. Tiden gick otroligt snabbt och helt plötsligt var det slut. Kl var strax över tolv när vi bagav oss hemåt. Jag var livrädd hela vägen hem då vår busschaufför inte direkt var ngn ungdom och sen köra buss sent på natten och i mörker. Hjärtat satt i halsgropen hela vägen hem, jag var väl hemma strax efter halv tre på natten. Vilken dag! Nu sitter jag och känner mig lite orolig, har precis varit och släppt av min käre sambo på lasarettet, han ska operera knät. Ingen livsallvarlig sak, men jag känner mig alltid lite orolig när det är någon som ska sövas. Får väl hoppas att allt går bra. Sen är det bara att vara butler åt honom ett tag framöver. Det blir lite synd om honom, han kommer inte klara av mkt här hemma. Jag har semester en vecka nu och får väl sköta hund, eldning och maten här hemma nu, som om det är ngn skillnad.. =) Jaha så var det bara 12 dagar kvar till jul, men hallå var är julstämningen?? Snön skiner med sin frånvaro och regnet bara öser ner, om det inte var för blåsten skulle man näst intill kunna gå i en tröja bara, det är för varmt för att vara 12 december. Imorgon är det lucia och då ska jag nog åka till min syster i kungsör och kika på hennes barn när de lussar..

Ovido - Quiz & Flashcards