Alla inlägg under oktober 2008

Av vonanka - 31 oktober 2008 18:34

Just nu har jag två sjuklingar här hemma. Ja jag är inte heller helt 100, men vem bryr sig om det. Mannen är ju faktiskt jätte dålig om han får säga det själv.. =) Ja och lilla hönan har över 39 graders feber och för tillfället sover hon. Men hon är ju för tapper. Jag har inte märkt på henne att hon verkat dålig under dagen, men jag har tyckt att  hon sovit ganska mycket mot vad hon brukar. Sen nu på kvällen, tyckte jag att hon var lite extra gosig och hon kändes ganska varm och mycket riktigt när jag tog tempen så hade hon ganska hög feber. Det var bara att ta på pyjamas och ge henne lite välling, sen fick hon krypa ner i sängen. Inte en protest kom det. Hon la sig snällt och somnade på en gång. Vi får väl se om det blir mycket vaket i natt. Jag får hoppas hon sover bort det sjuka till imorgon, det är inte roligt för henne att vara dålig.

Vi har annars idag varit och hälsat på stumpans bonus farmor och som vanligt kom vi hem med kläder och leksaker. Hon skämmer bort stumpan. Men det är kul att se att hon har några som bryr sig om henne. Kan inte påstå att det är så från alla håll annars. Tack och lov kommer hon att inse det när hon blir stor nog. Jag vet av egen erfarenhet att man upptäcker när någon nära i familjen inte bryr sig och är elak. Även om man inte ser det som barn så upptäcker man det så småningom.

Nu är det bara att återgå till mina små sjuklingar... =)

Av vonanka - 30 oktober 2008 09:44

I måndags kom min syster och hennes barn på besök. När hon åkte hem blev barnen kvar och de har varit här sedan dess till idag, men efter att vi har varit till mormor och morfar som vi åker till om en stund, åker de hem till sig igen. Det har varit jätte roligt att ha dem här och Nellie uppskattar verkligen deras sällskap, men jag kommer att få det lite lugnare. Det blir trots allt lite mer jobb än när det bara är sessan här hemma.

Sitter just nu och tittar på hur kul de har kusinerna. Det är en sån härlig syn. Det är tur de kan leka med varandra!!

Av vonanka - 26 oktober 2008 20:50

Har hela helgen redan passerat. Trots att vi fått en extra timma den här helgen så känns det som att dagarna inte riktigt räckt till. Igår jobbade jag från kl tolv, vilken dag på jobbet. Kaos rent ut dagt. Men det gick ändå. Under tiden jag var på jobbet ringde mannen och frågade om vi skulle åka till ett par vänner på kvällen. Vi var ditbjudna på mat. Med viss tvekan tackade jag ja. Jag visst ju att vi skulle upp tidigt idag så det kändes lite motvilligt. Men det blev ändå trevligt. Vi fick god mat och pojkarna drack en del gott. Själv var jag nykter, för att lättare komma hem med barn och all packning. Kl halv ett på natten sa jag åt mannen att det var dax att bege oss hemåt.

Imorse vaknade jag åtta, eller ja kl sju då eftersom jag inte kommit ihåg att ställa om klockan.

När mannen kom upp bestämde jag att han inte var körduglig så jag satte mig bakom ratten vid halv tio och det bar iväg till Uppsala. Vi var förbi min underbara vän Anna och hennes familj och drack kaffe, åt goda bullar och snackade en massa strunt. Mycket trevligt!! Sen kom Jimmy som varit iväg med sin vän för att kolla på en bil. Vi satte oss i bilen och åkte hem för att packa lite och sedan fortsätta resan mot Fellingsbro. Vi hade bestämt med min svåger och svägerska att träffas för att ta lite kort på kusinerna. Åt sedan Pizza och fikade med lite kaffe och kaka efter det. Mycket gott blir det..

Nu är vi äntligen hemma och är helt slut. Imorgon är det ny vecka och nya tag.

Här syns lite bilder från dagen som varit.

Av vonanka - 25 oktober 2008 08:05

Min söta dotter har fått för sig att kl sex på morgonen ska vi kliva upp. Inte direkt vad jag har lust med, men vad gör man. Idag ska jag jobba och då känns det mindre roligt att ha varit uppe så tidigt. Inte för att hon bryr sig, hon kommer ju att vila under dagen. Vila är ingenting för mig. Jag fattar inte, så fort jag vaknat så kan jag inte somna om, inte heller är det ofta jag kan lägga mig och vila middag en stund. Men jag får väl sova när jag blir pensionär..



Av vonanka - 24 oktober 2008 22:10

Idag har jag inhandlat en ny vagn till min underbara prinsessa. Det bästa är inte nog för henne. Jag är så trött på att slita med den stora vagnen, dessutom vill hon inte gärna ligga i den. Hon vill sitta framåt och ganska lågt så att hon ser omgivningen. Jag har tittat på den här vagnen ett tag och nu blev det av. Jag passade på när maken åkt till jobbet och lämnat sitt kort hemma hos mig. Dumt av honom.. =) En Emmaljunga scooter pink check-09. Vad glad stumpan blev. Vi tog en promenad på stan, helt plötsligt när jag kollade till henne så sov hon sött. Inte ett ljud hörde jag från henne. Hon är så underbar. Det bästa som hänt oss!!

Imorgon får jag klart besked om jag kan åka med maken till Uppsala på söndag och då passa på att träffa min underbar Anna! Men det är visst inte klart än om de ska åka. Hmm, Hoppas!!

Av vonanka - 21 oktober 2008 09:39

Jag fattar inte att vi inte blir bättre, nu har jag och sessan varit snoriga ett bra tag. Varför blir vi inte bättre?? Jag avskyr att vara förkyld. Inte blir det väl bättre av det här tråkiga vädret.

Idag har maken åkt till gävle för att jobba. Jag tror han glömde sin dator imorse, men det gör inte mig något för då kan jag sitta och surfa lite medan sessan sover. Idag var hon uppe med tuppen igen, men jag tror det beror på förkylningen. Jag kan inte heller sova när jag är täppt i näsan.

Jag trodde maken skulle vara borta nu ett par nätter, men hans chef tyckte det blev så dyrt med hotell. Det är nån mässa i S-holm så det var inte så mpnga lediga rum kvar och då blev rummen lite dyra. Nu får stackarn istället åka fram o tillbaka till gävle idag, imorrn fram o tillbaka till S-holm och likadant på torsdag. Jag tycker lite synd om honom. Idag startade han kl fem på morgonen. Men jag tror han tycker det är lite kul att köra nu när han äntligen fått körkort.


Av vonanka - 20 oktober 2008 05:33

idag har jag fått gå upp tidigt igen, Nellie kände inte för att sova länge. Det är typiskt efter en helgs jobbande och jag trodde att jag skulle få sova lite grann idag. Men det är så det är att vara småbarnsmamma.

Vad är det för väder vi har just nu? Det regnar och är kyligt. Jag hatar regn och rusk.

Imorgon åker mannen iväg på jobb och kommer inte hem förrän på torsdag kväll. Då blir vi själva här hemma. Ganska skönt, men lite jobbigare blir det. Det är inte lätt att ta hand om stumpan och se till att vi har värme i huset, Hon klättrar på allt nu för tiden och då är det inte lätt att lämna henne själv för att gå ner i källaren och elda-.

Det som är synd att säga, men som är anska skönt är att vi inte har hunden kvar. Jag har inte haft tiden med honom och då känns det bättre att han är hos en familj som ger honom det han behöver. Lägger bla in en bild som visar vad fina de var tillsammans.


 

Av vonanka - 11 oktober 2008 07:00

Lillstumpan har varit förkyld några dagar, själv blev jag dålig igår. Natten har inte varit rolig, stumpan har haft hög feber och hon hsr haft svårt att sova. Satt uppe med henne till halv ett i natt och så trodde jag att hon skulle sova länge på morgonen. Men nej, vi var uppe halv sex. Nu känns det att jag lever. Hon har iaf somnat om nu, men jag är redan vaken och då kan jag inte somna om. Tänk om man kunde få lite hjälp här hemma. Men det är ju synd om mannen, han är ju trött.. Haha, vilket skämt.

Ovido - Quiz & Flashcards