Alla inlägg under maj 2007

Av vonanka - 19 maj 2007 17:52

Jaha då sitter jag här vid datorn och vilar upp mig efter en slitig dag! Fick för mig imorse att vi skulle göra iordning vårat data/teve rum. Inte för att vi har tapetserat än, men jag är så trött på att sakerna är i en enda stor oreda här hemma. Vi fick en soffa utav min syster och hennes kille nu när de ska flytta ihop och den ville jag få upp på övervåningen. Vilket gjorde att vi var tvugna att städa och ställa iordning oxå.

Nu när det är gjort är det roligt att sitta vid datorn igen. Dessutom kan jag nu få titta på mina program på teven utan att slåss om fjärrkontrollen med min kära sambo. För nu har vi två rum som är behagliga att sitta och titta på teven i.

Igår ringde ett par vänner till oss vid halv åtta på kvällen och undra om vi ville komma och spela brännboll. Vi åkte dit och det var faktiskt ganska trevligt. Lite jobbight var det att springa, har faktiskt träningsvärk idag, men det var länge sen jag spelade brännboll så det var kul. Efter det satt vi i deras party tält och pratade och grabbarna spelade pingis. Kom hem vid tolv snåret på natten och jag var bra slut efter att ha jobbat hela dagen först.

Ikväll kommer ett par andra goda vänner till oss och fikar. Det är inte så ofta vi ses nu då de har flyttat till Västerås, men det är ju oftast när man inte ses på ett tag som man har lite mer att prata om.



Av vonanka - 17 maj 2007 15:22

Fy vilket trist väder det har varit idag. Jag har jobbat så det gör väl inte så mkt att det regnar, men jag blir såå himla trött av detta väder! Jag tog lite komp på eftermiddagen idag för jag hade tänkt jag och min kära sambo skulle ha hittat på något kul ihop, men icke sa nicke då han och hans pappa trotsar vädergudarna och har fått för sig att panela om och isolera huset. Eller ja just nu har det bara kommit igång med vårat burspråk. Men det tar sin tid och såklart gör de detta idag. Jag lider lite med dem då det står som spön i backen och min sambo är lite handickappad. Eller jag kanske mer ska säga att han har fått ett ansikte som Jay Leno. Hela ena sidan av ansiktet har som svullnat upp och det ser ut som att jag har smockat till honom. Igår var han till läkaren och fick konstaterat att han har något fel med huden eller käken, doktorn visste inte säkert. Men penicillin fick han. Man kan ju bli trött på dagens läkare som ofta tycks vara mer frågande över diagnoserna än vad de är säkra. De skriver ut lite medicin och hoppas att det blir bra.

Vi får väl hoppas att det hjälper för som det är nu törs jag knappt visa mig ute med honom.


Nu ska jag ta en tur ut i regnet med min lilla vovve och roa honom lite, det är problemet när man har hund. Det finns inga dåliga väder utan det är bara att klä på sig och ta sig ut med dem. Han tycker iaf om när det regnar och tur är väl det. Fast han luktar inte lika gott när vi kommer in. Det är det värsta med hund, när de luktar blöt hund!

Av vonanka - 13 maj 2007 16:39

Jaha, då har man varit borta från omvärlden ett tag. Har haft kraftiga problem med datorn. Den har inte mått så bra då den var full i virus plus att det var något fel på programvaran, så en dag fick datorn nog och kraschade! Inte så kul, det är inte förrän något går sönder som man vet hur mkt man behöver det. Men nu iaf så har en kompis till oss fått bot på alla bekymmer och nu går datorn som en klocka igen!!


Vad händer annars då? Jo det är full planering igång för ett stundande bröllop. Det är mycket planering på gång och jag blir mer och mer nervös inför dagen D. Men jag hoppas att det blir bra och att allt går enligt planerna. Va och köpte en klänning häromdagen, nu är det bara att ta sig i kragen och gå ner lite mer i vikt, det vore så skönt att få bort lilla magen och rumpan. Är det någon dag i livet som man vill vara fin så är det ju den dagen man ska stå som brud i kyrkan!!


Några andra spännande saker händer inte just nu, det är mest en massa jobb och andra otrevligheter. Igår var det mkt på jobbet och jag hade ett ganska otrevligt larm där vi höll på att mista personen innan ambulansen kom, men vilken känsla när vi fick liv i henne och att vi lyckades hålla henne vid liv tills de kom. Man får som en adrenalinkick och sen blir man alldeles slut! Nu vet jag inte hur det gick för den här personen, men jag hoppas att hon klarade sig då känns allt så mycket mer värt! Å andra sidan känns det bra att man har försökt att göra allt man kan för en sjuk människa. Det är ju inte alltid det går att hjälpa alla.


Igår måste ha varit en riktigt dålig dag för Sverige, först förlorar de stort i hockey och sen kommer vi långt ner på listan i Eurovision Song Contest. Vad var det frågan om? Nu i och för sig är jag inget fan av varken sig The Ark eller deras låt så jag hade inte trott på någon höjdar placering, men i hockey hade jag i alla fall trott att Sverige skulle haft en chans! Nåväl det är sådär det är ibland, det är bara att ta nya tag och komma igen nästa gång.


Ovido - Quiz & Flashcards