Alla inlägg under augusti 2008

Av vonanka - 24 augusti 2008 08:47

är vi idag. Min systers barn följde med oss hem igår kväll efter en volleyboll turnering som Jimmy och min syster och hennes man var med i. Jag jobbade till åtta på kvällen och åkte sen dit. Det gick inte så bra den sista matchen de spelade så de valde att lämna W O. De var nog mer sugna på ölen tror jag. Min man var dock duktig, inte en öl slank ner i hans strupe. Han var ju så duktig och fick körkort i tisdags och eftersom vi hade två bilar i kungsör så var det bara för honom att hålla sig nykter så han kunde köra hem.

Alla tre flickorna somnade ganska fort. Själv sattt jag uppe en stund. Maken somnade han oxå ganska snart och jag njöt av tystet och lugnet. Tänk att man måste vara uppe med tuppen på morgonen eller sitta uppe över midnatt, för att få sig en liten stund av tystnad och lugn.

Idag ska vi röja. Allt ska bort!! Jag ska försöka kasta allt som vi inte behöver. Vi har fullt med skräp på övervåningen plus i källaren och nu när det stundar fest om ett par veckor så måste vi få bort det mesta så vi kan erbjuda sovplatser till folk.

Nu ska jag ta hand om tjejerna.


Av vonanka - 17 augusti 2008 22:40

får jag när jag tänker på min svärmor. Jag kan inte gå in på alla detaljer, då skulle det bli ett antal timmars skrivande. Men för att kortfattat få ihop det så är det så himla sjukt hur man kan behandla barnbarn olika. Vissa är hur bortskämda som helst och får allt. Andra får en nallebjörn ibland och de barnbarn som enbart är svärfars de existerar knappt. Jag är  oxå så trött på att höra allt skitsnack om mig. Igår när jag jobbade hade jag fått med mig bilnycklarna till stora bilen som stod hemma, i den var kusinens bilkudde. Detta gjorde inte något, för min svägerska hade en annan kudde de kunde använda så länge, tills vi träffades nästa gång. Men nu till problemet. Svärmor fick reda på detta och suckade och ifrågasatte varför jag hade den med mig. För det första, vad har hon med det att göra, det andra vad ska min man med nycklar till när han inte ens har ett körkort, för det tredje så finns det reserv nycklar som min karl inte hade en aning om var de fanns. Han vet inte var något finns i detta hus. =) Sen fick jag även höra att jag inte hade tillräckligt med näring i min bröstmjölk, eftersom stumpan var så liten innan och nu när hon äter riktig mat ja då har hon tjockat på sig. Vaddå, hur i hela friden vet hon nåt om detta???? Jag menar, jag hade helt tillräckligt till henne, men hon får nu en massa fibrer och annat i maten nu. Det ör väl tur att hon växer. Tänk om folk kunde sluta att prata bakom ryggen på folk. Min svärmor dessutom... Usch jag ska inte låta henne komma åt mig, men klart man blir less när allt man gör tydligen är fel. Vuxna människor och snacka en massa skit!!!

Nej nu ska jag försöka slå bort detta och sova. Det är en ny dag imorgon och aldrig mer att jag far dit.

Idag fick vi förresten en bröllopspresent. Ja nästan ett år försenat. Men det var gulligt. Makens farbror bor uppe i Norrland och de kunde inte komma då, nu är de här och vi fick en present. Man tackar.. =)

Alltid trevligt när någon kan vara snäll..


Av vonanka - 16 augusti 2008 18:51

Jaha, då har man varit på jobbet igen. Hmm, nu är det mycket jobb på gång. Tre helger i rad. Jag gör det enbart för att stumpan ska slippa gå till dagis för tidigt. Jag måste spara dagar! De går som smör i solsken känns det som. Hur svårt som helst att snåla på dem när man inte jobbar. Vi måste ju kunna leva oxå. Men nu är det bara att passa på att jobba nu när gubben är hemma.

Just nu är jag portad från teven då gubben och hans kompis sitter och spelar X-Box. Fy vad tråkigt det är! Men, men då kan jag sitta lite här och uppdatera mitt tråkiga liv. =)

Imorgon får vi besök av Jimmys farbror från Norrland, de ska visst ge oss en försenad bröllopspresent. Bara ett år försent. Ja just ja, det är faktiskt ett år på måndag. Sen hade hans tant visst stickat lite tröjor till Pellie pö. Gud vad stickade tröjor vi får av hela hans släkt. Har de inget annat för sig än att sticka?? Nä det är bra, kan komma väl till pass till vintern. Jag är ingen hejare på att sticka, ingen i min familj heller för den delen så det är väl bara att tacka och ta emot.

Nu ska jag snart ta och kika på sändninngarna från OS, har ju missat en hel dag. Inte bra.. =)

Av vonanka - 15 augusti 2008 17:07

just nu. De gör munkar. Vi har besök av Jimmys brors barn. Hon ville så gärna komma hit idag och sova över. Vilket vi inte hade något emot. För att hon skulle få göra något roligt bestämde de sig för att baka. Vilken  härlig syn!!

Annars har det inte hänt så mycket. Mannen håller på och kör för fullt inför uppkörningen. Jag börjar bli nervös nu,det är inte långt kvar. Hoppas,hoppas!!!

Lillstumpa växer och frodas, hon är i full gång med att krypa just nu. Tänk va fort det går. Hon lär sig nya saker varje dag. Hon vinkar och pussas släng pussar hela tiden. Hon är så söt så man kan dö!!=)

Nu ska jag gå ut och kika hur det går för bagarna, sen ska vi tända grillen och grilla lite hamburgare.

Av vonanka - 9 augusti 2008 06:32

Jaha då sitter jag här vid datorn kl halv sju på morgonen. Stumpan vaknade kl fem i morse och ville inte somna om. Vi gick upp ocj lekte en micro sekund, sen blev hon genast trött och somnade om kl kvart i sex. Jag är däremot klarvaken och sitter nu är och känner mig helt slut i kroppen. Visserligen har hon sovit hela natten för första gången så jag ska väl inte klaga, men det hade ju varit trevligt om hon sovi åtminstone till kl sju. Jag brukar vara morgonpigg, men det här kändes lite väl tidigt. Nu får jag väl passa på att ta en liten promenad med vovven medan hon och mannen sover.

Ikväll ska vi på kräftskiva och det hade varit trevligt om jag hade varit utvilad till dess.

Nu närmar sig uppkörningen för min man och jag hoppas innerligt att han klarar det. Han behöver bli lite självständig.

Nu ska jag ta en sväng med hunden, sen ska jag lägga mig och vila på soffan en stund.

Av vonanka - 6 augusti 2008 18:32

I söndags kom vi hem från Amsterdam. Vi hade det jätte bra, lugnt och skönt att bara vara vi två igen. Mormor var barnvakt och vi kunde åka på en liten bröllopsresa. Bara ett år efter att vi gifte oss. Men så gåpr det när man inte riktigt kan planera=)

Vi drack och åt gott. Jag tror vi gick oss igenom hela Amsterdam. I alla fall kändes det som att vi gick flera mil på de fyra dagarna vi var där. Nu har jag varit och sett det berömda RED LIGHT DISTRICT och det var en upplevelse vill jag lova, en massa brudar som stod halvnakna i fönster och kråmade sig, i hopp om att få ett besök av någon snuskgubbe. Vi såg när en man gick in hos en av tjejerna poch sen drog hon bara för ett draperie för fönstret. Sen antar jag att de var i full gång. SNUSK säger jag bara.

En kväll åkte vi på en tur i en canalbåt, vilket var jätte mysigt. Vi delade på lite vin och bara njöt av semestern.

På lördagen hade vi ju lyckats att pricka in självaste pride festivalen, hur mycket folk som helst och en helt galen stad vid ett sådant tillfälle. Det var höga och fulla människor precis överallt.

Nåväl borta bra, men hemma bäst. Det var så underbart att få komma hemm till lillskrutta, gud så jag hade saknat henne!!

Nu har maken börjat jobba igen och jag njuter av att vara mer ledig..


Ovido - Quiz & Flashcards