Alla inlägg den 3 januari 2009

Av vonanka - 3 januari 2009 21:32

idag har vi haft besök nästan hela dagen. Vi har firat makens födelsedag i efterskott. Men jag höll på att ramla av stolen när han öppnade presenten från sina föräldrar. Hmm, ja det är inte fint att klaga, men jag tycker det är bra konstigt när ens föräldrar kommer med ett relativt stort paket och i det ligger, hör och häpna. En påse chips, en påse bridgeblandning, en påse M-kulor, en påse skumbananer och en påse nötter. Das ist alles... Jag tycker för visso inte att det handlar om att man ska slänga ut en massa pengar när folk fyller, men hallå det var deras son som fyllde.

Av mina föräldrar blev det ett presentkort på Jc och det resulterade i ett par jeans. Varför ska han få mer av svärföräldrarna än av sina egna?? Nu är det inte så att mina föräldrar lägger ner någon förmögenhet heller, men de lägger alltid ett par hundra till sina svärsöner. Vilket jag tycker är mer än ok.

Han sa inte mycket om  presenten han fick av sina föräldrar, men jag såg hans besvikelse när han öppnade paketet. Jag är glad att jag var ut och handlade lite åt honom igår, han sa i och för sig att jag inte skulle köpa något, men det blev inte så dyra presenter, dock kläder som han har nytta av.

Nu fick han godis i julklapp och godis i födelsedagspresent av sina föräldrar. Nu räcker det, jag vet inte om jag ska skratta eller vara förbannad.

Lika bra att lägga undan irritationen, det blir inte bättre av att jag går och surar.

Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards